Forum - Billedkunst - Foto på lærred

Bruger 

Stine Høg Hansen

15. maj 2008

Foto på lærred
Man kan i foto-forretningerne bestille sit foto lavet på lærred istedet for på almindeligt foto-papir.

Kan man lave det selv, og hvad skal der i så fald bruges til det?

Mvh
Stine

Mie

19. maj 2008

Hej Stine
Hvis du vil overføre dit billede til et lærred skal du først fotokopiere dit billede, så du får det printet på alm 80 gr. papir, herefter vender du det ned i en acryl kunstnerfarve varenr. 35-410. Lad det tørre og tag derefter lidt vat og fugt det ganske lidt herefter kan du forsigtigt nuldre de yderste lag af papiret af, OBS. billedet vil ikke stå lige så skarpt som på dit fotografi.
Hvis du vil have printet dit billede på lærredet kan det gøres via Bilka hjemmeside, under bilkashoppen, fotoservice, fotogaver.

Dorthe K Rasmussen

19. maj 2008

Er det "fotogengivelsen" er der fx produktet - Bubble Jet, ( fra USA)  kan du præparere bomuld og silke – ( brugsvejledning medfølger) -  så kan du putte det direkte i printeren. ( man stryger frysepapir på)  - Det kom frem for mange år siden - det eneste jeg husker er, at man mange steder kunne læse at det var smadder giftigt – og at man skulle huske ”special” væsken  - for at rense printeren igen - ved ikke om det stadig er opfattelsen. Men i dag - hvor man får printere for ”ingenting” - kan man vel finde en god brugt til at lege med. Emnet er herefter er permanent! ( husk det er ”farvepatronprinter” vi taler om)  
Du kan også købe A4 størrelses bomuldsstoffer, der er præparerede - i velassorterede stof og hobbybutikker, lige til at putte i printeren.  
Hvis det er til at "arbejde videre med"  - (male osv) - er der som beskrevet i det andet svar, mulighed for at overfører direkte til lærredet – (mere eller mindre godt – der skal du evt. prøve dig frem.) Almindelig limlak her fra CC – som du kommer på forsiden af billedet – sætter det på lærredet - og venter til det er tørt – ”nul” forsigtigt papiret af med vand. ( husk evt. at spejlvende inden) Man kan gentage og opnå lag på lag virkninger - helt eller delvist på billedet. En anden mulighed er div. ”mediums – paste” mm. ( fx GOLDEN Acrylic Gel Medium Paste ) det kan du google dig frem til – fås her i DK, men i princippet er metoderne de samme som ved limlakken.  Jeg har også læst, at man kan overføre med alkohol, det har jeg endnu ikke forsøgt mig med ( de anvendte gin)  – der er flere andre ”overførings” produkter – specialprodukter – fx dem der bruges sammen med Cernit og Fimo ) Lad os høre nærmere hvis du finder ud af noget "smart"
Held og lykke med projektet !

Stine Eskelund Ellinge

20. maj 2008

Jeg har prøvet at overføre fotokopier og almindelige sort-hvid udprint ved at bruge acetone (husk at spejlvende kopien, læg den mod dit underlag og dup forsigtigt med vat vædet i acetone - jeg brugte det mest på diverse  karton-  og papirtyper.) Resultatet var meget ujævnt, og umiddelbart vil jeg tro, at metoden med limlak er den mest effektive og præcise.

Helene Rasmussen

23. maj 2008

Jeg har prøvet det med min blækstråleprinter og det duer ikke. Når jeg nulrer papiret af og blækket bliver fugtigt, løber farven af.

Tanja Clausen

6. juni 2008

Du skal anvende en laserprinter eller en kopimaskine. Lad limlakken tørre helt op, så er det nemt. Jeg har gjort det mange gange. (Jeg har altid acrylmaling under)

pia eegholm

24. juni 2008

hej tanja hvilken limlak kan anvendes og hvordan gør du? maling på lærret,på med billedet og lim lak ovenpå eller? jeg syntes det lyder helt vild spændene og savner noget nyt inspiration. på for hånd tak

Tanja Clausen

12. juli 2008

Hej. Jeg maler først mit lærred i den farve jeg gerne vil have. Når det så er tørt, har jeg et spejlvendt kopi af mit billed. Påforsiden af kopien kommer jeg et tyndt lag limlak, vender kopien ned på lærredet.
Når det så er knas tørt tager jeg en våd klud og gør papiret våd. Meget forsigtigt nuldre jeg alt papiriet af så kun selve sværten fra kopien er tilbage på lærredet. Jeg bruger bare det billigste limlak, paspå det ikke kommer på bagsiden af kopien, så er det ikke til at få af. God arbejdslyst

Morten Storgaard

16. oktober 2009

Det lyder rigtig spændende! Hvis man er mere til rent foto kan man også få lavet sit foto som print på lærred hos http://www.sumopix.com.

Jette Vestergaard

16. oktober 2009

Jeg kan lave det meget billigere end Sumopix, se mere på webshop:
vestergaard-mikkelsen.dk

Dorthe K Rasmussen

16. oktober 2009

Til de 2 sidste indlæg... Jette og Morten.
Jeg synes man bør følge tråden og holde sig til det oprindelige "spørgsmål.
Stine skriver jo netop om de muligheder I tilbyder -  i det første indlæg - det er IKKE det hun søger !
Jeg oplever ikke at der er "regler" og begrænsninger i forummet fra cc side  - men når jeg læser og følger med i trådene - synes jeg det er irriterende at skulle læse reklame.
Opretter I en tråd omkring emnet - kan man som læser jo vælge om man vil følge tråden.

( ønsker cc at fjerne dette indlæg har det min forståelse)

Kærligst Dorthe

vivi nødskou

24. oktober 2009

hej tanja  vil lige høre hvad sker der med farverne på billedet , bliver det sort/hvidt eller beholder det farverne ?

hilsen vivi

Heidi Furbo

25. december 2009

www.inkclub.com kan du købe sådan nogle lærreder du kan printe på og så sætte på en ramme. det koster ca 80+ porto for 10 ark i a4 str

Glen Michaelsen

25. juli 2010

www.storebilleder.dk kan de printe dit billede til lærred, det bliver utrolig god kvalitet når ens eget billeder kommer op på et lærred.

For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login

Om Creativ Company

Vi sælger hobby- og beskæftigelses-materialer til private, offentlige og erhverv.
Læs mere om os >>

Mød os også på

Bliv ven med os på Facebook Følg os på Twitter Følg vores kanal på YouTube Abonner på vores RSS feed med de nyeste produkter

Kundeservice

Søg svar i vores online kundeservice. Dette er ofte det hurtigste når du skal svar på dine spørgsmål.

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os på:
Tlf.: +45 9613 3010
Mail: mail@cchobby.dk

Leveringstid

Leveringstiden er lige nu  2 - 3 arbejdsdage - med mindre varen er i restordre.

Creativ Company A/S   |   Rasmus Færchs Vej 23   |   7500 Holstebro   |   96 13 30 10   |   mail@cchobby.dk